Cumartesi, Nisan 28, 2012

İstanbul'da İstanbullu bir turist 4

Ayasofya Müzesi,

 Dünya'nın sekizinci harikasını görmek bugünlere kısmetmiş.Peyy. Utanç doluyum, bu kavuşma anını yıllarca ertelediğim için. Müzenin yıl "527" de yapılmış olması tüyleri diken diken yapma hadisesidir.


Yapı, 916 yıl kilise olarak kullanılmış.Fatih Sultan Mehmet'in İstanbul'u almasıyla da cami olarak kullanılmaya devam edilmiş 482 yıl boyunca.1935 yılından itibaren de müze olarak kullanılmakta.Farklı dinlerin birleştiği bu müze de etkilenmek sözcüğünün hakkını verdiğimi düşünüyorum.Pılımı ve pırtımı toplayıp Ayasofya Müzesine yerleşme fikrindeyim.Çevremizde var olan betonlar arasında yaşamak çok saçma .



Dostlar , sizde benim gibi bu zamana kadar gitmediyseniz daha fazla ertelemeyin derim ben.
 Ayrıca o kadar büyük ve bir o kadar da güzel bir yer olduğundan fotoğraf çekerken neyi,nasıl çekeceğimi bilemedim, her taraf ayrıntı dolu.Of of of. "Doyamadım" , derim son olarak.



(Yahu bir de müzeyi neden  4'te kapatıyorsunuz? .Kaç kere kapısından döndüm 4 te kapandığını unutup hem de.Sevgili yetkililer, 4 çok erken.)

Tavsiye 1: Sabah erken saatlerde gitmek lazım."Kuyruklara, turistlere, çoluklara çocuklara  yakalanmamak en temizi.

Tavsiye 2: Uzun bilet alma kuyruğunda  beklememek için müze kartınızla gidiniz bence.Hiç bekletmeden içeri alıyorlar kartla beraber.

Ziyaret saatleri  başta olmak üzere resmi bilgiler için Müzenin sitesinin linki buradadır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe

playlist

Bumerang - Yazarkafe
Blogger tarafından desteklenmektedir.

daha bir sürü bir şey var